Tietoa meistä

Tampereen Kuuloyhdistys ry on Kuuloliitto ry:n paikallisyhdistys ja se toimii kuulovammaisten, erityisesti huonokuuloisten ja kuuroutuneiden vaikuttamis-, yhteistyö-, ja palvelujärjestönä.

Tampereen Kuuloyhdistys ry on perustettu vuonna 1936 ja sen jäsenmäärä on noin 450 henkilöä.

Yhdistyksemme toiminnan keskeisin päämäärä on kuulovammaisuudesta tiedottaminen ja kuulovammaisuuden aiheuttamien haittojen vähentäminen.

Vaikuttamistyön päätavoite on kuulovammaisen henkilön esteetön toimintaympäristö.

Kuntouttavana toimintana järjestetään mm. erilaisia kuntouttavia kursseja, tietoiskuja kuulovammaisuudesta sekä palvelutoimintana kaikille kuntalaisille avointa kuulolähipalvelua.

Kuulolähipalvelu

Kuulolähipalvelun palvelupisteissämme Kuuloliitto ry:n koulutetut kuulolähipalvelun vapaaehtoiset opastavat kuulokojeen ja apuvälineiden käytössä, neuvovat kuulonhuoltoon liittyvissä asioissa, ohjaavat palvelujen piiriin, puhdistavat kuulokojeen korvakappaleet, vaihtavat letkut sekä myyvät edullisia kuulokojeen paristoja.

Palvelupisteet ovat avoinna kaikille kuulovammaisille henkilöille sekä heidän läheisilleen. Palvelu on maksutonta.

Vertaistukitoimintaa yhdistyksessämme ovat erilaiset ryhmät ja kerhot. Erityisryhmien kerhotoimintana on CI- tapaamset sisäkorvaistutetta käyttäville tai sitä harkitseville, Käsityö-ja Kahvipussikerho. Kerran kuukaudessa jäseniämme kokoontuu Kuulo-iltaan. Illat tarjoavat mahdollisuuden esteettömään kommunikointiin, tiedon saantiin ja mukavaan yhdessäoloon muiden vertaisten kanssa.

Virkistystoimintana järjestämme yhteisiä retkiä ja juhlia. Perinteisiksi ovat muodostuneet yhteiset joulujuhlat ja kevätkarkelot.

Yhdistys tarjoaa eri-ikäisille jäsenilleen ja heidän perheenjäsenilleen madollisuuden mielekkääseen toimintaan ja osallistumiseen.

Yhdistyksen jäsentiedote ilmestyy kaksi kertaa vuodessa. Tiedotteesta löytyy yhdistyksen tapahtumat ja yhteystiedot.

Liity yhdistyksen jäseneksi ilmoittautumalla Sirkka Mattilalle gsm: 040-7342498 tai sähköpostilla mattila.sirkka(at)gmail.com

Jäsenmaksu on 27 euroa, perheenjäseneltä 15 euroa.

Saat yhdistyksen tiedotuslehden kaksi kertaa vuodessa ja Kuuloviesti lehden 5 numeroa samaan hintaan. Lisäksi voit ostaa kuulokoje paristoja jäsenhintaan ja voit osallistua yhdistyksen retkille jäsenhintaan.